Patrol System යනු බාලදක්ෂ පුහුණුව අනෙකුත් සියලුම ආයතනවලට වඩා වෙනස් වන එක් අත්යවශ්ය අංගයක් වන අතර, එම ක්රමය නිසියාකාරව ක්රියාත්මක වන විට, එය සාර්ථකත්වය ගෙන ඒමට නියත වශයෙන්ම බැඳී ඇත. එය තමාටම උදව් කළ නොහැක! පිරිමි ළමයින් හය සිට අට දක්වා මුර සංචාර බවට පත් කිරීම සහ ඔවුන්ගේම වගකිවයුතු නායකයෙකු යටතේ වෙනම ඒකක ලෙස පුහුණු කිරීම හොඳ භට කණ්ඩායමකට යතුරයි. කාණ්ඩ ක්රමය යනු රැකියාව සඳහා හෝ ක්රීඩාව සඳහා, විනය සඳහා හෝ රාජකාරිය සඳහා සෑම විටම බාලදක්ෂ ඒකකයයි. චරිත පුහුණුවේ මිල කළ නොහැකි පියවරක් වන්නේ පුද්ගලයා මත වගකීම පැවරීමයි. ඔහුගේ patrol method වගකිවයුතු අණදෙන නිලධාරියා සඳහා කාණ්ඩ නායකයෙකු පත් කිරීමේදී මෙය වහාම ලබා ගත හැකිය. ඔහුගේ මුර සංචාරයේ යෙදෙන සෑම පිරිමි ළමයෙකුගේම ගුණාංග අල්ලා ගැනීම සහ වර්ධනය කිරීම ඔහුට භාරයි. එය විශාල නියෝගයක් ලෙස පෙනේ, නමුත් ප්රායෝගිකව එය ක්රියාත්මක වේ. ඉන්පසුව, මුර සංචාර අතර අනුකරණය සහ තරඟකාරිත්වය තුළින්, ඔබ කාණ්ඩ ක්රමය ආත්මයක් නිපදවයි, එය පිරිමි ළමයින් අතර ස්වරය ඉහළ නංවන අතර, සෑම අතින්ම ඉහළ කාර්යක්ෂමතාවයක් වර්ධනය කරයි. මුර සංචාරයේ යෙදී සිටින සෑම පිරිමි ළමයෙකුටම තමා වගකිවයුතු ඒකකයක් බවත්, තම කණ්ඩායමේ ගෞරවය යම් තරමකින් ක්රීඩාවේ යෙදීමේ තමාගේම හැකියාව මත රඳා පවතින බවත් වටහා ගනී.
සාමාන්යයෙන් බාලදක්ෂයින් / මාර්ගෝපදේශකයින් හය සිට අට දෙනෙකුගෙන් සමන්විත මෙම භට කණ්ඩායම කුඩා කණ්ඩායම් වලට බෙදා ඇත. සෑම කණ්ඩායමක්ම මුර සංචාරයක් ලෙස හැඳින්වේ. කාණ්ඩ ක්රමය සඳහා බාලදක්ෂයින් / මාර්ගෝපදේශකයින් විසින් තෝරා ගන්නා ලද රසවත් නම් තිබිය හැක.
Boy Scout Patrol Flags - Handbook for Patrol Leaders 1949 |
කාණ්ඩ ක්රමයේ ජීවය Patrol Spirit
"බේඩන්-පවෙල්" කී පරිදි මුර සංචාර ක්රමය එකම බාලදක්ෂ ක්රමය බවයි, එබැවින් එය බාලදක්ෂයෙන් වැටුණහොත් එහි ආත්මය එයින් වැටේ. බාලදක්ෂ සම්ප්රදායන් පිළිබඳ විස්තර, බාලදක්ෂයින් තරඟ කරන ගීත, හොඳම බාලදක්ෂ කොඩිය සඳහා සේනා නායකයා ඉදිරිපත් කරන තරඟය, එළිමහන් ආහාර පිසීම, බාලදක්ෂ පාගමන, නමුත් සෑම බාලදක්ෂයෙකු තුළම ඔබ මෙම ආත්මය දකිනවා. ක්රියාකාරකම්, බාලදක්ෂ ක්රියාකාරකම් බාලදක්ෂ ක්රියාකාරකම් පද්ධතියෙන් තොර නම්, ක්රියාකාරකම් විනෝදාත්මක සමාජයක් බවට පරිවර්තනය කිරීම විනෝදාත්මක හෝ ක්රීඩා සමාජයකට වඩා වෙනස් නොවේ.
එය කාර්යබහුල හා සංකීර්ණ නිර්මාණයක් විය හැකිය, නැතහොත් එය සරල හා නිර්භීත දෙයක් විය හැකිය, එහි වචන පමණක්, සංකේත පමණක් හෝ දෙකම අඩංගු විය හැකිය! එය මූලික වශයෙන් මුර සංචාරයේ කුසලතා හෝ ඔවුන්ට අවශ්ය චරිතය නිරූපණය කළ හැකිය, සැබවින්ම අනන්ත විකල්ප ගණනක් ඇත. තනි තනි පුද්ගලයන්ගේ එකතුවක් නොව කණ්ඩායමක් ලෙස බාලදක්ෂයන් සැබවින්ම සිතන්නට පටන් ගන්නා තුරු බාලදක්ෂ සමූහයක් ශක්තිමත් නොවේ. අවසානයේදී, කාණ්ඩ ක්රමය බිඳියන විට බාලදක්ෂයන් සී සී කට විසිරී යනු ලැබේ. අපට කණ්ඩායමක මෙම බැඳීම් ඇති කර ගත හැකි මූලික හේතුව වන්නේ බාලදක්ෂයින් වීමට අප සැමට පොදු හේතුවක් සහ අරමුණක් ඇති බැවිනි. තර්මන් පවසන පරිදි: "අප සියලු දෙනා එකට බැඳිය යුතු අද්විතීය ලණුවක්". ඒ බාලදක්ෂ දිවුරුම සහ නීතිය එදිනෙදා ජීවිතයේදී භාවිතා කිරීමයි. අපගේ වෙනස්කම් කුමක් වුවත්, අපට සැමවිටම මෙම පොදු පදනමට එමඟින් ආපසු යා හැකිය.
කාණ්ඩ ධජයේ අරමුණ
ආදරය කරන්නේ නම්, ඔබේ රටේ කොඩිය දැකීමෙන් ඔබේ රට කෙරෙහි ඔබේ හැඟීම් වැඩි දියුණු වේ. මුර සංචාර ධජය සමඟ කුඩා ස්වරූපයෙන් ද එය එසේම වේ, මන්ද එය මුර සංචාරයේ හොඳ සියල්ල සංකේතවත් කරයි. සෑම සාමාජිකයෙකුටම එය ඔහුගේ දේපළ ලෙස සැලකිය හැකිය.
මුර සංචාර ධජය මුර සංචාරයේ ඇති සුවිශේෂී ලක්ෂණයක් වන අතර එය අනෙකුත් මුර සංචාර වලින් වෙන්කර හඳුනා ගනී. ක්රියාකාරකම් වලදී තමන් නියෝජනය කිරීම සඳහා මුර සංචාර සාමාජිකයින් විසින් එය සැලසුම් කර සාදා ඇත:
1. එය සහභාගී වන සියලුම බාලදක්ෂ ක්රියාකාරකම් වලදී මුර සංචාරය විසින් රැගෙන යා යුතුය.
2. එය කඳවුරු බැඳීමේ සහ කඳු නැගීමේ චාරිකාවල මුර සංචාරය සමඟ පැමිණිය යුතු අතර, ක්රීඩා අතරතුර මුර සංචාර රැස් වීමේ සලකුණක් විය යුතුය.
3. එය භාවිතයේ නොමැති විට මුර සංචාරයේ කෙළවරේ කැපී පෙනෙන ස්ථානයක පවතී. මුර සංචාර ධජය එහි ආත්මයයි: මුර සංචාරයේ ධජය මුර සංචාරයේ ආත්මය ඉහළ නැංවීමේ කාර්යභාරයක් ඉටු කරයි:
- කොඩිය සෑදීමම මුර සංචාරයේ යෙදෙන සෑම බාලදක්ෂයෙක්ම සහභාගී වන සාමූහික උත්සාහයක් වන අතර එය සෑදීමට අත ඇත.
- මුර සංචාරය සඳහා නිවැරදි රිද්මයක් සැකසීමට එය උපකාරී වේ, මුර සංචාරයේ සෑම සාමාජිකයෙකුම මුර සංචාරය සඳහා හොඳ කොඩියක් සෑදීමට වෙහෙස මහන්සි වී වැඩ කරයි.
- එය මුර සංචාරයේ සුවිශේෂී සංකේතයක් වන අතර, බාලදක්ෂ නිල ඇඳුම බාලදක්ෂයන් වෙන්කර හඳුනා ගැනීමට උපකාරී වන පරිදි බාලදක්ෂයා ඔහුගේ බාලදක්ෂ කණ්ඩායම නියෝජනය කරන දේ සංකේත බවට පත් කරයි, මුර සංචාර ධජය ද මුර සංචාර එකිනෙකාගෙන් වෙන්කර හඳුනා ගනී.
- මුර සංචාර ධජයේ සංකේතාත්මක රාමුව දැඩි මානසික බලපෑමක් ඇත. ඔබ දේශප්රේමී නම් සහ ඔබේ රටට
4. මුර සංචාර ධජය යනු බාලදක්ෂ ක්රියාකාරකම් සංස්කෘතියක් ගොඩනැගීමේ මාර්ගයකි.
බාලදක්ෂ යනු ඔවුන්ව වෙන්කර හඳුනාගත හැකි විශේෂ නාමයකින් මුණගැසෙන පිරිමි ළමයින් කණ්ඩායමක් පමණක් නොවේ. බාලදක්ෂයින් යනු තමන්ටම ආවේණික සංස්කෘතියක් වර්ධනය කරන ජීවමාන කණ්ඩායමකි, එහිදී මුර සංචාර කඳවුරු පිහිටුවීමේදී ඔවුන්ටම ආවේණික වූ සම්ප්රදායන් ඇති බැවින් සෑම මුර සංචාරයක්ම අනෙක් මුර සංචාරයට වඩා වෙනස් බව අපට පෙනී යයි. තුළ, සහ වඩාත්ම වැදගත් දෙය නම්, සෑම මුර සංචාරයකටම ආවේණික වූ පෞරුෂයක් ඇති අතර එය ඔවුන්ගෙන් සැදුම්ලත් එහි සාමාජිකයින්ගේ පෞරුෂයන් සමූහයෙන් පැන නගින අතර වර්ධනය වේ.
කාණ්ඩ කොඩිය සැලසුම් කරන්නේ කෙසේද
කණ්ඩ ක්රියාකාරකම් කිරීමේදී ධජය සෑදීම සරල ය, මුර සංචාරය සැලසුම් කිරීමේදී සහයෝගයෙන් කටයුතු කරන
අතර පසුව එය අමුද්රව්ය වලින් සාදන නමුත් කොඩිය සෑදීමට නිසි ලෙස සැලසුම්
කළ යුතුය. කොඩියේ එක් එක් කොටසෙහි සැලසුම මුර සංචාරයේ යෙදෙන්නන් කණ්ඩායමක් ලෙස ගත යුතු තීරණ මාලාවකි. කොඩියේ සෑම අංගයක්ම ප්රවේශමෙන් අර්ථ දැක්විය යුතුය.
කණ්ඩ ක්රමය සෑම සාමාජිකයෙකුටම ධජය සෑදීමට අත තිබිය යුතු අතර, මුර සංචාර නායකයාගේ කාර්යය වන්නේ බාලදක්ෂයේ සෑම සාමාජිකයෙකුම ඔහු ශක්තිමත් වන අංශවලට සහභාගී වන බවට වග බලා ගැනීමයි. එක් බාලදක්ෂයෙක් රෙදි වර්ගය සොයන අතර තවත් අයෙකු අනුමත මෝස්තරය අඳින අතර තුන්වැන්නාට කණුව ලැබේ. හතරවැන්න එය එකට මහනවා, යනාදිය.
සියලුම බාලදක්ෂයින් සැලසුම් ක්රියාවලියට සම්බන්ධ කර ගැනීමට හොඳ ක්රමයක් නම් තරඟයක් පැවැත්වීමයි, එහිදී මුර සංචාරයේ යෙදී සිටින සෑම සාමාජිකයෙකුටම "අඳින්න බැහැ!" යන විරෝධතා නොතකා මෝස්තරයක් ඇඳීමට සිදු වන අතර අවසානයේ මුර සංචාරයේ ඡන්දය හොඳම නිර්මාණය. එවිට ඔවුන්ට අනෙකුත් රූප සටහන් වලින් හොඳම අදහස් කිහිපයක් ගෙන ඒවා අවසන් නිර්මාණයට ඇතුළත් කළ හැකිය.
කොඩිය සාදා ඇති ද්රව්ය
ධජයේ
සැලසුමට අමතරව ගත යුතු තවත් තීරණයක් වන්නේ එය සාදන ද්රව්යයයි, මුර
සංචාරයට සාම්ප්රදායික කොඩියක් අවශ්ය නම්, ඔබට භාවිතා කළ හැකි විවිධ රෙදි
වර්ග බොහොමයක් ඇත, නමුත් රෙදි තෝරා ගැනීමට උත්සාහ කරන්න. කල් පවතින, මෙම
ධජය ඔබ සමඟ වසර ගණනාවක් පවතිනු ඇතැයි ඔබට අවශ්ය නිසා.
නමුත් ඔබේ මුර සංචාරයට සම්ප්රදායික කොඩිය මෙන් නොපෙනෙන කොඩියක් සෑදීමට
අවශ්ය නම්, වෙනත් ද්රව්ය ද භාවිතා කළ හැකිය. සම්, ලෝහ, ලී, හෝ වෙනත්
ඕනෑම දෙයක් සිදු කරනු ඇත, ඔබ අයත් මුර සංචාරය නියෝජනය කිරීමට එය ඇති ඕනෑම
දෙයක් හොඳම බව තහවුරු කර ගන්න, ඔබට එය බාලදක්ෂ කඳු නැගීමකට ගෙන යා නොහැකි
නම්, එය රැගෙන යාමට පහසු බව සහතික කර ගන්න. අවම වශයෙන් සැතපුම් පහක්, එවිට
ඔබ එය කුඩා කළ යුතුය.
කොඩියේ හැඩය කුමක්ද?
ඔබ
කොඩියක් ගැන සිතන විට ඔබට සාම්ප්රදායික සෘජුකෝණාස්රාකාර හැඩය ගැන සිතීමට
ඉඩ ඇත, නමුත් මුර සංචාර කොඩි සඳහා බොහෝ හැඩයන් ඇත, ඒවායින් සමහරක්
ත්රිකෝණ, හතරැස් සහ තවත් බොහෝ හැඩයන් වේ, ඔබට අවසානයේ සටහන් හෝ ස්ට්රීමර්
ද තැබිය හැකිය, සහ ඔබට හැඩය ඔබේ මුර සංචාර සංකේතයේ සිල්වට් එකක් බවට පත්
කළ හැකි අතර, එය ගන්නා ඕනෑම හැඩයක් ඔබේ කණුවට තදින් සම්බන්ධ කළ හැකි බවට වග
බලා ගන්න, එය අපව අවසන් තීරණයට ගෙන එයි:
කොඩි කනුව කුමක්ද?
කාණ්ඩ
කොඩි කනුව සඳහා බහුලව භාවිතා වනුයේ බාලදක්ෂ යෂ්ඨියකි, නමුත් එය ප්රමාණවත්
තරම් සැහැල්ලු නම් හැසිරවීම පහසු වේ. දැව භාවිතා කරන්නේ නම්, එය කැපීමට
අවසර ඇති හොඳ ශක්තිමත් දැව ගසක් සොයා ගැනීමට මම තරයේ නිර්දේශ කරමි, ඉන්පසු
දිගු කෙලින් අත්තකින් කණුව කපා ගන්න, ඔබට පොත්ත සූරා කැටයම් දැමීම හෝ පදම්
කර ගැනීම කල හැකිය, ඔබගේ කාණ්ඩ යෂ්ඨිය කැටයම් කිරීමට හෝ සරලව තබා ගැනීමද
කලහැකිය. දැව ප්රතිකාර කිරීමට සහ තීන්ත ආලේප කිරීමද කල හැකිය. ඒ සඳහා
අසීමිත විකල්ප තිබේ.
සෑම කණ්ඩ ක්රියාකාරකම් හොඳ කොඩියක් ඇති බවට වග බලා ගන්න. තවද ඔබට මුර සංචාර අතර තරඟයක් පවත්වා හොඳම දැනුම ඇති මුර සංචාරයට විශේෂ වරප්රසාදයක් ලබා දිය හැකි අතර, බාලදක්ෂ රැස්වීම් සහ කඳවුරු චාරිකා වලදී කොඩියට අපූරු කාර්යභාරයක් ඇති බව ඔබට පෙනී යනු ඇත. කාණ්ඩ රැස්වීම් අතර තුරේදී බාලදක්ෂයින් ඔවුන්ගේ කාණ්ඩ කොඩි නිර්මාණය කරගැනීම සඳහා උනන්දු කරවන්න. එමඟින් ඔවුන්ගේ නිර්මාණශීලිත්වය සහ කලාත්මක හැකියාවන් ද විදහා දක්වනු ඇත.
No comments:
Post a Comment