Translate

Wednesday, October 4, 2023

පුරෝගාමී වැඩ ගැන සම්ප්‍රදායෙන් ඉගෙන ගන්න - ගොන්නව විෂ්ණු දේවාලයේ ගොක් තොරණ

එළිමහන් බාලදක්ෂ කඳවුරකට අත්‍යවශ්‍යම කාලීන උපකරණයක් ලෙස කඳවුරැ දොරටුව හැඳින්විය හැකි ය. කඳවුරැ දොරටුව බාලදක්ෂ කණ්ඩායමේ අභිමානය හා පුරෝගාමී කුසලතා විදහා පෙන්විය හැකි අවස්ථාවක් වන බැවින් එය ඉදි කිරීමට බාලදක්ෂයින් වඩා නිර්මාණශිලීව දායක විය යුතුය. 
 
සාර්ථක බාලදක්ෂ කඳවුරක දී බාලදක්ෂයෝ සතුටින් සිටිති. එවැනි අවස්ථාවක් සලසා දීමට බාලදක්ෂ ආචාර්යවරයා මග පෙන්විය යුතුය. බාලදක්ෂ පුරෝගාමී දැනුම ප්‍රයෝජනයට ගනිමින් ප්‍රදර්ශනාත්මක කාලීන උපකරණයක් නිර්මාණය කළ හැකි ය. එළඹෙන නිවාඩු කාලයේ ඉදිකරන බාලදක්ෂ කඳවුරු බිම්වල කඳවුරකට අත්‍යවශ්‍ය &කාලීන උපකරණ ස්ථාපිත කිරීම පිළිබඳව බාලදක්ෂ ඔබ දැනුම්වත් විය යුතුමය. එබැවින් පහත තොරතුරු ඔබට ප්‍රයෝජනවත් වනු ඇත.

කඳවුරු දොරටු ඉදිකිරීම

ක්‍රි.පූ 543 දී ශ්‍රී ලංකාවට පැමිණි පසු උතුරු ඉන්දියානු විජය කුමරු සහ ඔහුගේ අනුගාමිකයන් හත්සියයක් උපුල්වන් දෙවියන් විසින් ආශීර්වාද කරන ලද බව ශ්‍රී ලංකා වංශකතාවල සඳහන් වේ. සාහිත්‍ය මූලාශ්‍රවල උපුල්වන් දෙවියන්ගේ දෙවන පෙනුම සිදුවන්නේ 7 වන සහ 8 වන සියවස්වල වන අතර නැවත සියවස් ගණනාවකට පසු ඔහුගේ නම 13 වන සහ 14 වන සියවස් වලදී දෙවියන්ගේ විශිෂ්ටත්වය ලෙස නැවත දිස් වේ. උපල්වන් දෙවියන්වහන්සේ ශ්‍රී ලංකාවේ ආරක්ෂක දේවතාවිය ලෙස මහවංශයේ සඳහන් කර ඇතත්, උපුල්වන්ට නමස්කාර කිරීම පිළිබඳ පළමු සඳහන 13 වන සියවස දක්වා දිව යයි.


කොට්ටේ යුගයේ කාව්‍යයක් වන පණ්ඩිත පෙරකුම්බා සිරිතා, උපුල්වන් දෙවියන් විසින් කිහිරි ගසක ලොගයක් මාරු කර දකුණු ශ්‍රී ලංකාවේ දෙවිනුවර රාජධානියේ මුහුදු වෙරළට පාවෙන ආකාරය පිළිබඳ කතාවක් විස්තර කරයි. සිද්ධියට පෙර දින රාත්‍රියේ පාලක රජු වූ පළමුවන දප්පුල රජු (661-664) මෙම අන්‍යරූප විලාසිතා සහිත කිහිරි ලොගය පැමිණීම ගැන සිහිනයක් දුටුවේය. ඒ අනුව රජු සහ ඔහුගේ ජනතාව වෙරළට දිව ගොස් කිහිරි ලොගය සොයා ගත්හ. ඔවුන් කිහිරි ලොගයෙන් දෙවියන්ගේ රූපය කැටයම් කර එය චාරිත්‍රානුකූලව පිළිගැන්වීම සඳහා ගෙන එන ලදි. ඉහත කී කිහිරි ලොගයේ දැව විවිධ රෝග සඳහා ප්‍රතිකාරයක් ලෙස ද භාවිතා කළ බව කවියා තවදුරටත් සඳහන් කරයි. 15 වන ශතවර්ෂයේ තොටගමුව ශ්‍රී රාහුල තෙර විසින් රචිත පරවි සන්දේශයෙහි උපල්වන් දෙවියන්ගේ බිරිඳගේ නම සඳවන් බිසෝ ලෙස සඳහන් වන අතර ඔවුන්ට ධනු නම් පුතෙකු සිටින අතර ජනක් ලෙසද හැඳින්වේ.

මධ්යකාලීන යුගයේදී දේශීය දෙවිවරුන් වන උපුල්වන්, කතරගම, සමන් සහ විභිසන දිවයිනේ ආරක්ෂකයින් ලෙස වන්දනාමාන කරන ලදී. 14 වන සියවසේ හතරවන බුවනෙකබාහු රජුගේ සෙල්ලිපිය ශ්‍රී ලංකාවේ ආරක්ෂක දෙවිවරුන් ගැන සඳහන් කරන පළමු සෙල්ලිපියයි. එම ශතවර්ෂය තුළම නිස්සංක අලගක්කෝනාරා කෝට්ටේ බලකොටුව ඉදිකරන විට ආරක්ෂක දෙවිවරුන් සඳහා සිද්ධස්ථාන හතරක් ඉදි කළේය. මෙම ආරක්ෂක දෙවිවරුන් අතරින් වඩාත් ජනප්‍රිය වූයේ උපුල්වන් දෙවියන් බව පෙනේ. පුරාණ ශ්‍රී ලංකාවේ රජවරුන් විසින් දේවාලයට කැප කරන ලද ඉඩම ගැන දෙව්න්දර දේවාල සන්නස කතා කරයි. හතරවන පරාක්‍රමබාහු රජු විසින් කේගල් දිස්ත්‍රික්කයේ සතර කෝරලේ අළුතුනවරයේදී උපල්වන් දෙවියන් සඳහා දෙවන දේවාලයක් ඉදිකරන ලදි. 17 වන ශතවර්ෂයේ ආරම්භය දක්වා මෙම විහාරස්ථානයට ඉඩම් සහ වෙනත් ආධාර ලබා දී ඇති බවට සාක්ෂි අනාවරණය වේ.

විෂ්ණු දෙවියන්

15 වන ශතවර්ෂයේ අවසානයේ දී උපුල්වන් දෙවියන් හින්දු ආගමේ විෂ්ණු දෙවියන් සමඟ හඳුනා ගන්නා ලදී. එය දෙවිවරුන් දෙදෙනාගේ සමානකම් හා කෝට්ටේ රාජධානියේ පැවති හින්දු හා බ්‍රාහ්මණ ආභාෂය නිසා විය හැකිය. ඉන්පසුව උපුල්වන් විෂ්ණු දෙවියන්ගේ රූප රට පුරා බෞද්ධ විහාරස්ථානවල බුදුරජාණන් වහන්සේගේ රූපවලට අමතරව සකස් කරන ලදී. උපුල්වන් දෙවියන්ගේ අනන්‍යතාවය විෂ්ණු දෙවියන් සමඟ ඒකාබද්ධ කිරීමෙන් පසුව, උපුල්වන් යන නම සෙමෙන් අතුරුදහන් වූ අතර, විෂ්ණු ලෙස උපුල්වන් වන්දනා කිරීම ශ්‍රී ලංකාව පුරා ව්‍යාප්ත විය.

අද වන විට එය උපුල්වන් සහ විෂ්ණු යන දෙදෙනාම ශ්‍රී ලංකාවේ සමාන දෙවිවරුන් ලෙස පිළිගැනේ. නමුත් මෙම අනන්‍යතාවය පිළිබඳව විවිධ මත පවතින අතර සමහර ඉතිහාසයින්ට හා මූලාශ්‍රයන්ට අනුව දෙවිවරුන් දෙදෙනා එක හා සමාන නොවේ. උපුල්වන් දෙවියන්වහන්සේ වෛදික දෙවියා වන සාගරයේ ආරක්ෂකයා හා අධිපතියා හා සමාන කරන ප්‍රභවයන් ඇති අතර, එම හැකියාව අනුව ඔහු ශ්‍රී ලංකා දූපතේ මෙන්ම අවලෝකිතේවරා සහ තාරාගේ ආරක්ෂකයෙකු ලෙස උපකල්පනය කෙරේ.

උපුල්වන් යනු ශ්‍රී ලංකාවේ ආරක්ෂක දේවතාවියකි. ශ්‍රී ලංකා බෞද්ධයන් ඔහු රටේ බුද්ධාගමේ ආරක්ෂකයෙකු ලෙස විශ්වාස කරයි. උපුල්වන් යන නාමයෙන් ඔහුගේ ශරීර වර්ණය නිරූපණය වන අතර එහි අර්ථය “නිල් වතුර ලිලී පාට” යන්නයි. උපුල්වන් වන්දනාව ශ්‍රී ලංකාවේ මධ්‍යතන යුගයේදී ආරම්භ වූ අතර පසුව දේවතාවිය හින්දු සම්ප්‍රදායේ විෂ්ණු (විෂ්ණු දේවියෝ) සමඟ හඳුනා ගන්නා ලදී. දේශීය පුරාවෘත්තයට හා පුරාවෘත්තයට අනුව, ශ්‍රී ලංකාවේ සහ බුදු සසුනේ භාරකාරත්වය බුදුරජාණන් වහන්සේ භාර දුන් දෙවියන් වන්නේ උපුල්වන් ය.

වාරියපොල බමුණාකොටුව ශ්‍රී උත්පලවර්ණ විෂ්ණු දේවාලය

ශ්‍රී ලංකාවේ ඇති ආරක්‍ෂිත පුරාවිද්‍යා ස්මාරක ස්ථාන ලෙස ගැසට් කර ඇති සිංහල දේවාගමට අදාල දේවාල ලැයිස්තුවට අනුව කුරුණෑගල ආරක්‍ෂිත පුරාවිද්‍යා ස්මාරක ස්ථානය ලෙස ගොන්නව උපුල්වන් දේවාල ද සැලකේ.

සිංහල සංස්කෘතික උරුමයන් රකින්නට අප්‍රමාණ ව කැපවන ගරු චන්දන ඒකනායක මුල්ලේගම බස්නායක නිලමේතුමා විසින් 2023/09/23 දින ගොන්නව ශ්‍රි විෂ්ණු දේවාලයේ සාම්ප්‍රදායික මැටි කර්මාන්තයේ නිරතවන යහලේගෙදර ගම්මානයේ ගම්වැසියන්ට අයත් කුඹල් පෙරහැර ආරම්භයට පෙර ඔවුන් ගේ දෑතින් නිර්මාණය කරන ලද මැටි මුට්ටි වලං ද ඇතුළු ව අස්වැන්නේ දේව භාගය චාරිත්‍රානුකූල ව කද බැඳගෙන පමුණුවා දෙවියන්ට ඔප්පු කරවන ලදී. බස්නායක නිලමේතුමා විසින් යහලේගෙදර ගම්වැසියන් හා එක් ව කුඹල් ගමේ නව විදානේවරයා ලෙස විජේරත්න මහතා පත්කොට සිදු කරන ලද පළමු රාජකාරිය මෙය විය. වසර දහස් ගණනක් ඉක්ම ගිය ද වැලැලී ගිය චාරිත්‍ර සහ සංස්කෘතික අංගයන් මෙලෙස නැවත ප්‍රතිනිර්මාණය කිරිමට සමත් විශ්වකර්ම බස්නායක නිලමේතුමා ලෙස ඉතිහාසයට එක් වීමට නියමිත මුල්ලේගම නිලමේතුමා ගේ අප්‍රතිහත කැපකිරීම අගය කල යුතු ම වූ එකකි.

ඓතිහාසික සත්කෝරලයේ මහා සංස්කෘතික මංගල්යය ගොන්නොව ශ්රී විෂ්ණු දේවාලය 2023 පෙරහර මංගල්යය වෙනුවෙන් සේවාදායකයන් තම රාජකාරිය අකුරටම ඉටු කරමින් දේවාල තොරන් බැඳීම ඉමියන්ගොඩ ගොන්නව ගම් දෙකේ තොරණ් 2 ක මෙසේ ඉදිකරමින් ඇත.






 
මනෝරම්‍ය ගොන්නව ශ්‍රි විෂ්ණු දිව්‍යරාජ පෙරහැර චමත්කාරයට තව දින 6යි දේවමැදිහත්පත්තුවේ මහා කලා මංගල්‍යය වෙනුවෙන් මෙම රම්‍ය වූ ගොක් තොරණ ඉදිවී තිබේ. පුවක් කඳන් හෝ උණ ගස් ආධාරයෙන් හෝ සැකිල්ල නිමවා ගැනුණු මෙහි අලංකාරය සඳහා ගොක්කොළ හා පොල් වලු එල්ලනු ලැබේ.
 
ගෙඩි තොරණට අයත් වන්නේ පොල්ගෙඩිම පමණකි. ගෙඩි තොරණ වෙනුවෙන් තොරණ කවි පොතක මේ කවිය ලියැවී තිබේ.

ගෙනෙන ගෙනෙන         වලු
තොරණෙ බැඳෙන          වලු
තොරණෙ බඳින              වලු
නැටි පරවෙන                  වලු
නැටි පරවෙන                  වලු
බිමට වැටෙන                  වලු
බිමට වැටෙන                  වලු
කොල්ලෝ කන              වලු

මෙය සුන්දර ජන හෑල්ලකි.

අපේ රටේ අනන්‍යතාව ලොවට විදහාපාන ක්‍රමයක් වන්නේ ගොක් කලාවයි. ගැමි ජනයා තොවිල් පවිල්වලට ද පිරිත් මණ්ඩපයට ද තොරණට ද ගොක් සැරසිලි යොදා ගත්තේ එයින් මැවෙන රූ සිරිය දැනගෙනය.ගොක්කොළ තොරණ බොහෝ විට සැදුනේ තනිමාලයටය. නොයෙක් අතට ගොක්කොළ වියා, විවිධ හැඩතලවලින් හැඩ සංවිධානය කෙරෙන ගොක්කොළ තොරණ වැඩිම වුණොත් පවතින්නේ තෙදිනකි. ඒවා දිලිසෙන්නට පොල්තෙල් ආලේප කළත් ඊට වඩා දින ගණනාවක් තබාගත හැකි නොවේ. ගොක්කොළ මැළවෙයි. එවිට තොරණම ගැලවෙයි.

05. පුරෝගාමී වැඩ ගැන සම්ප්‍රදායෙන් ඉගෙන ගන්න - උග්ගල් අලුත්නුවර කතරගම දේවාලයේ පොල් මල් තොරන
06. කඹුරුගමුව පොරපොල් පිටියේ ගෙඩි තොරණ

blog key words -
All Ceylon Scout Movement, sri lanka scout, Welcome To Scouting in Sri Lanka, Colombo Scouts, National Scout Media Unit - Sri Lanka, Colombo, Scout Movement in Sri Lanka, 2022 Badge Syllabus, Sri Lanka Scouts, Sri Lanka Scout Association, Air Scouting in Sri Lanka, @srilanka_scouts, Welcome to SLSA, History of Sri Lanka Scouting, Sri Lanka Scouts Logo, World & Sri Lanka Cub Scout Centenary in Galle, ශ්‍රී ලංකා බාලදක්ෂ සංගමය, The Chief Commissioner of the Sri Lanka Scout, World Scout Jamboree, Sri Lanka Queen's and President Scout Guild, Rover Scouts, SL Scout, Scouts for SDGs, History of Scouting in Sri Lanka, District Scout Association, expand the scouting, SCOUTING SRI LANKA, Pioneer Scout Magazine in Sri Lanka, Scout centenary, 10th National Scout Jamboree in Sri Lanka, Sri Lanka Scout, All Ceylon Scout, AGM of Sri Lanka Scouts, Sri Lankan Girl Scout, Girl Scout, National Scout Awards, Annual General Meeting of the Sri Lanka Scout Association, Scout Jamboree, Instagram video by Sri Lanka Scout, The District Scout Commissioners, Sri Lankan Scouts share, Sri Lanka, boy-scouts, Adult Training Activities in Scouting, The National Training Team, Scouting and Guiding, Scouting and Guiding in Sri Lanka, ScoutWiki, Guide movement, Scouting Magazine, HISTORY OF SRI LANKA SCOUTS, ශ්‍රී ලංකා බාලදක්ෂ ඉතිහාසය, Rover Scout Training Workshop, National Scout Headquarters, Scout Contingent,Jamboree, Colombo Scouts, Colombo District Branch AGM, World and Sri Lanka CUB Scouts Centenary, CUB Scouts, Sri Lanka Scouting Database, සැමට බාලදක්ෂ දැනුම, බාලදක්ෂ ගීත, SCOUTING SRI LANKA, බාලදක්ෂිකා ව්‍යාපාරය, බාලදක්ෂිකා, බාලදක්ෂිකා, ජ්‍යෙෂ්ඨ බාලදක්ෂිකා, සමස්ත ලංකා බාලදක්ෂිකා සංගමය, ශ්‍රී ලංකා බාලදක්ෂ සංගමය, බාලදක්ෂිකා ව්‍යාපාරය, බාලදක්ෂ ව්‍යාපාරය, ශ්‍රී ලාංකික බාලදක්ෂිකා, ශ්‍රී ලංකාවේ ප්‍රධාන බාලදක්ෂ පදවිය, බාලදක්ෂ අනුශාසක ධූරය, ශ්‍රී ලංකා බාලදක්ෂ සංගමය, බාලදක්ෂ කොමසාරිස්, ප්‍රධාන බාලදක්ෂයා, කර ලේන්සුව, ගැටලණුව, බාලදක්ෂ නීතිය. බාලදක්ෂ පොරොන්දුව, බාලදක්ෂ විද්‍යාව, පෝතකයා, ආකේලා, බාලදක්ෂ නායක, සිල්වානා, කුඩා මිතුරි, රේන්ජර්, බාලදක්ෂිකා නායිකා, දිසාකොමසාරිස්, ප්‍රධාන බාලදක්ෂ කොමසාරිස්,  නියෝජ්‍ය ප්‍රධාන කොමසාරිස්, විධායක කමිටු සභාපති,  නව දිසා කොමසාරිස්, සහය දිසා කොමසාරිස්, ලෝක බාලදක්ෂ ලාංඡනයේ අරුත, ලෝක බාලදක්ෂ සංගමය, ජම්බෝරි, කැම්පෝරි, කඳවුරු, කාණ්ඩ ක්‍රමය, කදවුරු, දිසා කඳවුරු, ජැම්බරීටා, කැම්පොරීටා, ජැම්බොරේට, බාලදක්ෂ ව්‍යාපාරය කියන්නේ මොකක් ද? #scout #scouting ලෝක ස්වාධීන බාලදක්ෂ සම්මේලනය, World Federation OF Independent Scout, කඳවුරු ගිනිමැල සංදර්ශනය, බාලදක්ෂ ගිනි මැලය, කඳවුරු ගිනිමැලය, බාලදක්ෂ ආචාර කිරීම, SRI LANKA SCOUT LOG BOOK, බාලදක්ෂ කදවුරු බැදීම, ශ්‍රී ලංකා ගුවන් බාළදක්ෂයින්, බාලදක්ෂ ක්‍රීඩා, ගුවන් බාලදක්ෂ, බාලදක්ෂ කණ්ඩායම, බාලදක්ෂ නලා ක්‍රම, බේඩ්න් පවෙල්, බාලදක්ෂ ව්‍යාපාරයේ නිර්මාතෘ, බාලදක්ෂිකා ව්‍යාපාරයේ නිර්මාතෘ, රොබට් ස්ටීවන්සන් ස්මිත් බේඩ්න් පවෙල් සාමි, හස්ත සංඥා, ලෝක බාලදක්ෂ නිර්මාතෘ දිනය, බී.පී දින සැමරුම, බාලදක්ෂිකා සිහිකිරීමේ දිනය, බාලදක්ෂ දින, ජනාධිපති බාලදක්ෂ ප්‍රදාන, පදක්කම් ක්‍රමය, ජනාධිපති පදක්කම, ලංකාවේ බාලදක්ෂ ව්‍යාපාරය, පෝතක, බාලදක්ෂ රතු මල වැඩසටහන, බාලදක්ෂ ව්‍යාපාරයේ සාමාජිකත්වය, මානවක බාලදක්ෂ, පෝතක බාලදක්ෂ ව්‍යාපාරය, ජාතික බාලදක්ෂ ජම්බෝරිය, ශ්‍රී ලංකා බාලදක්ෂ මූලස්ථානය, ජාතික කබෝරිය, බාලදක්‍ෂ අංශයේ IV අදියර, නායකත්ව පුහුණුව, පුරෝගාමී, ශ්‍රී ලංකා බාලදක්ෂ ඉතිහාසය, ජාත්‍යන්තර බාලදක්ෂ සංවිධානයේ ව්‍යුහය, WOSM, ලෝක බලදක්ෂ සංවිධානය, බාලදක්ෂයො, #nationaljamboree2024 #SriLankaScouts #slsa #scouting #jamboree #nationaljamboree #Trincomalee #camping #litrogas #litrogaslanka #litrosafety #safetytips #litrocookingpartner #litroblue #blueflame #empoweringthenation #srilanka #safety #lpgsafety #dome sticlpg #ScoutJamboree2024 #ScoutingLegacy #ScoutSkills #OutdoorAdventures
 

No comments:

Post a Comment